Брандинг

Брандинг

В миналото, брандингът е бил еднопосочен процес на представяне продукти, услуги и идеи на света чрез каналите на класическата реклама. Тези времена са отдавна отминали и днес умните марки трябва да са готови да общуват и да се защитават пред своите клиенти. В съвременния, дигитален свят бъдещето на всяка марка зависи от продуктовата диференциация, фирмената култура и способността ѝ да се адаптира към промените.
Брандингът е нещо повече от добър продукт в хубава опаковка; той е чувство, идея, дори спомен. Това е начинът, по който клиентите Ви виждат, когато продуктите Ви не са наоколо, това е цялостното преживяване, което създавате у човека.
Ако някога сте се чудили какво прави една добра компания наистина страхотна - това е брандингът. Определянето на стратегията на Вашата марка не е нещо, за което да вземете решение в обедната почивка или да се поддържа от време на време. Това е постоянно усилие, много упорит труд и дългосрочен ангажимент. В нашия опит и процес на работа определихме няколко стъпки в създаването на печеливша стратегия за нашите клиенти. Сега ще Ви представим част от нашето ноу-хау:

Определете силните си страни

Това може да бъде вашата уникалност, вашата култура, ценности, произход или качеството на Вашия продукт – целта е да определите силните си страни, Вашето ключово предимство и да го използвате. Звучи толкова просто, но в процеса на разработване на стратегия, идентифициране на цели и производство, повечето компании забравят да спрат и да се върнат в началото, към основната идея и целта на техния бизнес.

Познавайте конкурентите си

Направете задълбочено проучване на начина, по който вашите конкуренти работят. Учете се от техните грешки и техните добри практики. Поставете бизнеса редом с тях и разберете къде стоите. След това определете целите си и начините, по които можете да ги достигнете. Определете си крайни срокове за всяка стъпка, която ще предприемете, дори ако са само за Ваша лична полза. Това ще ви държи в правилния път и ще ви накара да видите по-ясно цялостната картина.

След това - добавете стойност

От всичките ви силни страни и качества, изберете своето уникално предимство и го направете своя запазена марка. Определете кои са Вашите клиенти и разберете къде и как те прекарват времето си - бъдете там и любезно прекъснете тяхното ежедневие. Създайте път, по който да ги водите до целта. След това си представете всяка стъпка в преживяването на клиентите, определете ключовите точки, в които някой може да се откаже и добавете нещо, което да го задържите в правилната посока - към покупка, изтегляне на приложение или заявяване на услуга. Това може да бъде допълнителна промоция, отстъпка, по-лесен начин на плащане - всичко, което ще направи техния опит незабравим и лесен.

Не спитайте до там

Както вече споменахме - това е процес, а не еднократно усилие. Стратегията е само началото - най-трудната част е да я поддържате и да я адаптирате към промените. Постоянният анализ на бизнес средата ще ви помогне да прецизирате действията си и да вземете най-доброто от настоящата ситуация. По този начин Вашата марка винаги ще отразява ценностите, вярванията и характер Ви.